تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

روابط چین با اسرائیل در سال های اخیر عمیق شده است

  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
روابط چین با اسرائیل در سال های اخیر عمیق شده است

الجزیره در چزارشی نوشته است: طی دو دهه گذشته ، چین و اسرائیل روابط نزدیک مبتنی بر سرمایه گذاری ها و روابط اقتصادی ایجاد کرده اند. با این کار ، آنها موفق شده اند فضایی فراتر از اختلافات و اولویت های جدی منطقه ای را تجربه کنند.ایالات متحده قدرتمندترین و ثابت قدم ترین پشتیبانی اسرائیل […]

الجزیره در چزارشی نوشته است: طی دو دهه گذشته ، چین و اسرائیل روابط نزدیک مبتنی بر سرمایه گذاری ها و روابط اقتصادی ایجاد کرده اند. با این کار ، آنها موفق شده اند فضایی فراتر از اختلافات و اولویت های جدی منطقه ای را تجربه کنند.ایالات متحده قدرتمندترین و ثابت قدم ترین پشتیبانی اسرائیل و چین بزرگترین رقیب واشنگتن است.

پکن همچنین با ایران که حامی سرسخت فلسطین است روابط تجاری خوبی دارد. چین در حال حاضر به عنوان دومین شریک تجاری اسرائیل در پشت ایالات متحده قرار دارد. روابط اسرائیل و چین به طور ساده با این دو موضوع بررسی می شود.

اسرائیل ، مانند بسیاری از کشورها ، مشتاق دستیابی به بازار عظیم چین و بهره مندی از تمایل پکن برای جلب سرمایه های کلان در پروژه های زیربنایی است.در عین حال ، چین اسرائیل را به عنوان یکی از محورهای ابتکار عمل کمربند و جاده خود برای طرح و تعمیق قدرت اقتصادی و سیاسی اش می داند.

اسرائیل که از نظر استراتژیک در دریای مدیترانه واقع شده است ، کشوری با درآمد بالا و دارای اقتصاد مبتکرانه است است و این جنبه ای است که پکن برای آن ارزش قائل است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=1530
  • منبع : الجزیره
  • 843 بازدید

برچسب ها