تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

دیدار و گفتگوی مدیر برنامه‌های باشگاه مباحثه والدای روسیه و تعدادی از کارشناسان این باشگاه با رئیس و کارشناسان موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس)

  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
دیدار و گفتگوی مدیر برنامه‌های باشگاه مباحثه والدای روسیه و تعدادی از کارشناسان این باشگاه با رئیس و کارشناسان موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس)

#اختصاصی

 

آقای آندری سوشنتسف مدیر برنامه‌های باشگاه مباحثه والدای روسیه به همراه تعدادی از کارشناسان این موسسه روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در محل موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) با رئیس و کارشناسان موسسه ایراس به بحث و گفتگو در خصوص پیامدهای جنگ اوکراین برای نظم منطقه‌ای و نظم جهانی پرداختند. در این نشست ابتدا آقای دکتر سنایی ضمن انتقاد از موضع اخیر در بیانیه مشترک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با روسیه، بر این موضوع تاکید کردند که همکاری میان دو کشور ایران و روسیه یک ضرورت است، اما فضای افکار عمومی در نتیجه این اقدامات ممکن است در تقابل با سیاست رسمی قرار بگیرد.

در ادامه نشست آقای سوشنتسف به تشریح شرایط روسیه در جنگ اوکراین پرداخته و بر این موضوع اشاره داشتند که روسیه در سال ۲۰۲۱ تمامی تلاش خود را برای حل و فصل دیپلماتیک اختلافات با اوکراین به کار گرفت، اما غرب اوکراین را به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار داده است. آقای سوشنتسف همچنین بر این موضوع اشاره داشتند که روسیه خودش را برای یک جنگ بزرگ با اوکراین آماده نکرده بود و به دنبال مجبور کردن اوکراین برای مذاکره بود، با این حال، آمریکا و انگلیس اکراین را متقاعد کردند که خواسته‌های روسیه را نپذیرد.به گفته آقای سوشنتسف، علیرغم فشار تحریم‌ها، در حال حاضر اقتصاد روسیه در مسیر بازسازی قرار گرفته و ضد حمله اوکراین نیز با شکست مواجه شده است. ایشان همچنین به این موضوع اشاره کردند که در آینده دیگر روابط قبلی روسیه با غرب بازسازی نخواهد شد و ساختار روابط تغییر کرده است.

در ادامه جلسه نیز کارشناسان موسسه ایراس ضمن نقد برخی از مباحث مطرح شده بر این نکته تأکید داشتند که تهاجم به یک کشور مستقل به هر بهانه‌ای در شرایط موجود بین‌المللی قابل قبول نیست و متاسفانه در نتیجه جنگ اوکراین ناتو دلایل تازه‌ای برای تقویت و گسترش خود پیدا کرده و آمریکا بدون آن‌که هزینه زیادی پرداخت کند مجددا توانسته است نقش فعال‌تری در اروپا ایفا کند.

هئیت روس به دعوت مرکز مطالعات وزارت امور خارجه به ایران سفر نمود و دیداری نیز از موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) داشتند.

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=8605
  • منبع : موسسه مطالعات ایران اوراسیا (ایراس)
  • 551 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.