تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

شبکه‌های اجتماعی محبوب در چین

  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
شبکه‌های اجتماعی محبوب در چین
چینی‌ها از شبکه های اجتماعی بومی استفاده می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی خارجی در این کشور فیلتر و مسدود هستند. از این رو، برای شناخت بیشتر فرهنگ، آداب و رسوم و همچنین زبان و ادبیات کسب و کار بهتر است با شبکه های اجتماعی محبوب در چین آشنا شوید.

۱- وی چت

وی چت نه تنها یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی چین است، بلکه این برنامه برای مدیریت زندگی روزمره از جانب کاربران نیز به کار می‌رود. وی چت به کاربرانش این امکان را می‌دهد غذا سفارش دهند، بلیط رزرو کنند و فیلم و عکس و مقاله به اشتراک بگذارند. وی چت اکنون حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد.

۲- ویبو

ویبو را می‌توان نسخه چینی توئیتر تلقی کرد. این شبکه عمدتا برای اشتراک متن، فیلم، عکس یا شرکت در انجمن‌های مختلف به کار می‌رود. ویبو ابزاری در استراتژی‌های بازاریابی در چین است.

۳- دویین (تیک تاک)

دویین ستاره در حال ظهور رسانه های اجتماعی چینی است (که در کشورهای غربی با نام تیک‌تاک نیز شناخته می شود). این برنامه مختص به‌اشتراک‌گذاری ویدئو است. ۲۰۰ میلیون کاربر فعال به طور روزانه از دویین استفاده می‌کنند. دویین فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های تجاری جهت تبلیغات است.

۴- ژیهو

ژیهو نیز برنامه‌ای نوظهور به شمار می‌رود. کاربران ژیهو عمدتاً چینی‌های تحصیل‌کرده و جوان هستند. ژیهو نسخه چینی وبسایت Quora است که در آن به پرسش‌های مختلف کاربران پاسخ داده می‌شود.

۵- ژینری توتیائو

این برنامه نیز مثل ژیهو چند سالی است رونق پیدا کرده است. در ژینری توتیائو، اطلاعات به روشی سرگرم‌کننده در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. اگر شرکتی قصد دارد مخاطبان جوان را هدف قرار دهد، استفاده از این برنامه توصیه می‌شود.

۶- دیانپینگ

دیانپینگ یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اجتماعی در چین به شمار می‌رود. با توجه به فرهنگ چین، می‌توان از تبلیغات دهان دهان در دیانپینگ بهره برد.

۷- ژیا هانگ شو

ژیا هانگ شو یک پلتفرم بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود. در این برنامه، کاربران اجازه دارند محتوای دلخواهشان را به اشتراک بگذارند.

۸- دوبان

دوبان یک شبکه اجتماعی کاملاً بومی چین است که بیشترِ محتوای آن به موسیقی مربوط می‌شود. شرکت‌ها اجازه تبلیغات در این پلتفرم را دارند.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=2214
  • منبع : تجارت ایران و چین
  • 2099 بازدید

برچسب ها