تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

المپیاد زبان روسی برای دانشجویان ایرانی

  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۳۹
المپیاد زبان روسی برای دانشجویان ایرانی
المپیاد زبان روسی برای دانشجویان ایرانی توسط دانشگاه دولتی تومسک روسیه برگزار می‌شود.

موسسه مطالعات ایران و اوراسیا «ایراس» – دانشگاه دولتی تومسک روسیه (ТГУ) از روز ۲۶ آوریل تا ۱۶ می ۲۰۲۲ میلادی (۶ تا ۲۶ اردیبهشت) المپیادی به زبان روسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی زبان روسی دانشگاه‌های ایران با عنوان «Поговорим о профессиях – вечных и новых» برگزار می‌نماید.

این المپیاد در پلتفرم آنلاین این دانشگاه به آدرس https://olymp.tsu.ru/Olympiads برگزار می‌گردد. پس از ثبت نام در این لینک، باید گزینه РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ یا «زبان روسی به عنوان خارجی» را انتخاب نمایید.

قابل توجه است که بر اساس اعلام دانشگاه دولتی تومسک، موفقیت در این المپیاد تسهیلات بیشتری را برای دانشجویان ایرانی فراهم می آورد تا با شرایط راحت‌تر (که در فایل توضیح داده شده) برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به این دانشگاه وارد شوند.

برنامه المپیاد دانشگاه دولتی تومسک روسیه:

گام ۱: ۲۶،۲۷، ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ – شرکت کنندگان در آزمون «واژگان و دستور زبان روسی» به صورت صوتی شرکت می‌کنند. نتایج این مرحله ۳۰ آوریل اعلام می‌گردد.

گام ۲: ۱-۱۰ می ۲۰۲۲ – شرکت‌کنندگان باید بر اساس برنامه انتخابی برای کارشناسی ارشد خود، یکی از این سه مورد را انجام دهند: ۱- سخنرانی شفاهی در خصوص موضوع ارائه شده (فایل ویدئویی) / ۲- مباحثه شفاهی با استادِ برنامه‌ی انتخابی برای کارشناسی ارشد / ۳- پاسخ به سوالات به صورت کتبی.

اطلاعات کامل در خصوص ترتیب برگزاری المپیاد پس از ثبت نام (зарегистрироваться) در آدرس بالا قابل رویت است. مهلت درخواست برای شرکت در المپیاد تا ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) است و دسترسی به گام ۱ در روز آغاز المپیاد ایجاد می‌گردد. نتایج نهایی المپیاد در روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) اعلام می‌گردد.

*دانشگاه تومسک یکی از دانشگاه‌های باسابقه روسیه بوده و همواره در رنکینگ‌های آکادمیک بین‌المللی از جایگاه خوبی برخوردار است.

آدرس ایمیل برگزار کننده المپیاد: kafedra-rki@mail.ru / رابط: سِوِتلانا ولادیمیروونا یِرمولنکو

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4917
  • منبع : ایراس
  • 2089 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام آیا این المپیاد به صورت سالانه برگزار می شه؟