تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
استاد دانشگاه مک‌مستر در گفت‌وگو با ایلنا:

روسیه به لحاظ سیاسی جنگ را باخته است/ عملیات چریکی به طور نامحدود ادامه خواهد داشت

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
روسیه به لحاظ سیاسی جنگ را باخته است/ عملیات چریکی به طور نامحدود ادامه خواهد داشت

استاد دانشگاه مک‌مستر در رابطه با احتمال اجرایی شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه، به ویژه قطع دسترسی این کشور به سوئیفت گفت: این تحریم‌ها تبعاتی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا دارند، اما به نظر می‌رسد که تأثیراتی فوری بر روسیه خواهند داشت. «جان کولاروسو»، استاد مردم‌شناسی دانشگاه مک‌مستر کانادا، در رابطه با چشم‌انداز جنگ […]

روسیه به لحاظ سیاسی جنگ را باخته است/ عملیات چریکی به طور نامحدود ادامه خواهد داشت/ توافق‌نامه مینسک از قبل موضوعیت خود را از دست داده بود

استاد دانشگاه مک‌مستر در رابطه با احتمال اجرایی شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه، به ویژه قطع دسترسی این کشور به سوئیفت گفت: این تحریم‌ها تبعاتی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا دارند، اما به نظر می‌رسد که تأثیراتی فوری بر روسیه خواهند داشت.

«جان کولاروسو»، استاد مردم‌شناسی دانشگاه مک‌مستر کانادا، در رابطه با چشم‌انداز جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین به خبرنگار ایلنا گفت: درگیری گسترده نظامی طی چند هفته پایان می‌یابد ولی شورش‌های مردمی و عملیات چریکی به صورت نامحدود ادامه پیدا خواهند کرد.

این استاد دانشگاه در خصوص تأثیر عدم پایبندی به توافق مینسک در بروز بحران فعلی بیان داشت: من فکر می‌کنم این توافقنامه از قبل موضوعیت خود را برای دو طرف از دست داده بود. از این توافقنامه می‌شد به عنوان ابزاری برای کاهش تنش‌ها استفاده کرد.

کولاورسو در رابطه با احتمال اجرایی شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به ویژه قطع دسترسی این کشور به سوئیفت گفت: این تحریم‌ها تبعاتی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا دارند، اما به نظر می‌رسد که تأثیراتی فوری بر روسیه خواهند داشت.

وی دلیل عدم اعزام نیروهای نظامی آمریکایی برای حمایت از اوکرین را اینگونه تحلیل کرد: اگر نیروهای نظامی ایالات متحده در اوکراین مستقر بودند، احتمال بروز درگیری نظامی میان آن‌ها و نیروهای روسیه وجود داشت. گرچه چنین اقدامی (حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین) طرح‌های پوتین را خنثی می‌کرد. چرا که هیچ‌کسی بیرون از حلقه پیرامون بایدن متوجه نبود تهدید پوتین تا چه اندازه جدی است. نحوه اتخاذ تصمیمات توسط دولت بایدن نمونه بارز این قاعده کلی است که دولت‌ها بیشتر به وقایع واکنش نشان می‌دهند تا اینکه پیش از وقوع‌شان تصمیمی درخور بگیرند.

این مردم‌شناس کانادایی، نقش سازمان ملل در قبال بخش‌هایی جدا شده احتمالی از اوکراین را اینگونه ارزیابی کرد: من فکر می‌کنم مجمع عمومی، اوکراین یکپارچه را به عنوان تنها کشور مشروع بشناسد. روسیه، به لحاظ سیاسی، این جنگ را باخته است.

این استاد دانشگاه در رابطه با پیامدهای احتمالی امنیتی سقوط چرنوبیل به دست روسیه اظهار داشت: این پیامدها در وضعیت کنونی نامشخص هستند، مگر اینکه روسیه بخواهد با استفاده از  مواد رادیواکتیوی که در آنجا وجود دارد سلاح بسازد. هرگونه جابه‌جایی مواد رادیواکتیو در آن منطقه توسط ماهواره‌ها رصد می‌شود؛ در نتیجه، اقدامات روسیه در این رابطه به سرعت آشکار شده و به عنوان یک تهدید قلمداد خواهد شد. به طور کلی، اشغال چرنوبیل توسط روسیه اتفاق نگران‌کننده‌ای است که رسانه‌ها چندان به آن نپرداخته‌اند.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4672
  • منبع : ایلنا
  • 804 بازدید

برچسب ها