تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

توافق ایران و روسیه برای تولید فیلم مشترک

  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
توافق ایران و روسیه برای تولید فیلم مشترک
هلدینگ گازپروم مدیای روسیه و دولت جمهوری اسلامی ایران بر سر تولید فیلم مشترک به توافق رسیدند.

هلدینگ گازپروم مدیا در ادامه قرارداد اعلام شده در بهار مبنی بر تقویت همکاری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر روسیه و ایران از همکاری با سینماگران ایرانی خبر داد. این اولین پروژه مشترک روسیه و ایران در تاریخ صنعت خواهد بود.

در زمانی که شرکت‌های غربی محدودیت‌هایی را برای همکاری با شرکت‌های روسی اعمال می‌کنند، بزرگترین بازیگران بازار رسانه‌های داخلی در حال بررسی زمینه‌های امیدوارکننده جدیدی برای همکاری هستند. یکی از کسانی که با موفقیت از عهده این کار بر می آید، هلدینگ گازپروم مدیا است که با همکاران ایرانی صنعت سینما قرارداد مشارکت منعقد کرده است. هلدینگ گازپروم مدیا و دولت جمهوری اسلامی ایران از تولید مشترک پروژه هایی خبر داده اند که با ساخت فیلم آغاز می شود. در بخشی از گازپروم مدیا، مشارکت مرکزی تولید را بر عهده خواهد گرفت. در این مرحله طرح تصویر اول از قبل مشخص شده است و کار مشترک روی فیلمنامه آغاز می شود.

علیرغم اینکه سینمای ایران هنوز چندان برای مخاطب روسی آشنا نیست، فیلم های ساخته شده توسط کارگردانان جمهوری اسلامی بارها در جشنواره های بزرگ بین‌المللی شناخته شده اند.

الکساندر ژاروف، مدیر کل گازپروم مدیا: “ما در عصر فرصت ها و مشارکت های جدید زندگی می کنیم. داستان فعلی فصلی از همکاری با بازارهایی را باز می کند که به دلیل پروژه های منحصر به فرد و تیم‌های قوی شناخته شده اند. اکنون زمان ایجاد پل های جدید با شرکای خارجی خود فرا رسیده است که از جمله کارکردی اجتماعی را ایفا می کند. تبادل تجربه در زمینه فرهنگ به مردم کمک می کند تا به هم نزدیک شوند. ایران تازه آغاز راه است. اکنون در مرحله مذاکرات فعال با شرکای دیگر کشورها هستیم.»

مدیر کل شرکت مرکزی مشارکت وادیم ورشچاگین: “مشارکت مرکزی سال ها در توزیع فیلم‌های با کیفیت پیشگام بوده است. خوشحال خواهیم شد که سینمای ایران را برای تماشاگران روسی باز کنیم و سینمای روسیه را برای مخاطبان ایرانی. ما مطمئن هستیم که این همکاری محکوم به موفقیت است، زیرا ذینفع اصلی همیشه باید کاربر نهایی باشد. سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد از فروش خارجی شرکت مرکزی مشارکت از خاورمیانه و آسیا بود. شکی نیست که با ورود به یک بازار جدید، این تعداد افزایش خواهد یافت.

مشارکت مرکزی، بخشی از گازپروم مدیا، بزرگترین توزیع کننده فیلم های روسی به بازار خارجی است. در پایان سال ۲۰۲۱، ۵۹ فیلم روسی برای نمایش در سینماها و محیط دیجیتال در بیش از ۲۰۰ منطقه بین‌المللی فروخته شد.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5649
  • 569 بازدید

برچسب ها