تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

معافیت هند از تحریم‌های کاتسا

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
معافیت هند از تحریم‌های کاتسا
مجلس نمایندگان آمریکا معافیت هند از تحریم‌های CAATSA به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه را تصویب کرد.

به نقل از IndianExpress

این اصلاحیه از دولت بایدن می‌خواهد تا از اختیارات خود برای ارائه معافیت به هند برای کمک به جلوگیری از متجاوزانی مانند چین استفاده کند.

مجلس نمایندگان آمریکا با رأی گیری اصلاحیه قانونی را تصویب کرد که معافیت هند را از تحریم های تنبیهی CAATSA برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه برای کمک به بازدارندگی متجاوزانی مانند چین تأیید می کند.

اصلاحیه قانونی در روز پنجشنبه، ۱۴ ژوئیه به عنوان بخشی از یک اصلاحیه عمومی (همه با هم به عنوان یک مجموعه واحد) در جریان بررسی قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) به تصویب رسید.

این اصلاحیه که توسط رو خانا، نماینده هندی-آمریکایی کنگره ارائه شده است، از دولت بایدن می خواهد تا از اختیارات خود برای ارائه معافیت قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (CAATSA) در مورد هند استفاده کند.

CAATSA یک قانون سختگیرانه ایالات متحده است که به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا تحریم هایی را علیه کشورهایی که در واکنش به الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و مداخله ادعایی آن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ از روسیه تجهیزات عمده دفاعی خریداری می کنند، اعمال کند.

«ایالات متحده باید در مقابل تشدید تجاوزات چین در کنار هند بایستد. خانا، نماینده کنگره از کالیفرنیا گفت: به عنوان نایب رئیس گروه هند، من برای تقویت مشارکت بین کشورهایمان و اطمینان از اینکه هند می تواند در امتداد مرز هند با چین از خود دفاع کند، کار کرده ام.

او گفت: «این اصلاحیه از اهمیت بالایی برخوردار است و من مفتخرم که می بینم بارای هر دو حزب به تصویب رسیده است.

در اکتبر ۲۰۱۸، هند قراردادی ۵ میلیارد دلاری با روسیه برای خرید ۵ واحد از سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ ، علی‌رغم هشدار دولت وقت ترامپ مبنی بر اینکه ادامه این قرارداد ممکن است موجب تحریم‌های آمریکا شود، امضا کرد.

اس-۴۰۰ به عنوان پیشرفته ترین سامانه دفاع موشکی زمین به هوای دوربرد روسیه شناخته می شود. ایالات متحده پیش از این تحریم هایی را علیه ترکیه بر اساس CAATSA به دلیل خرید تعدادی از سامانه های دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال کرده است.

پس از تحریم های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه های موشکی اس-۴۰۰، این نگرانی وجود داشت که واشنگتن ممکن است اقدامات تنبیهی مشابهی را علیه هند اعمال کند.

در دهلی نو نگرانی‌هایی در رابطه با تاخیرهای احتمالی در تحویل سخت‌افزار نظامی عمده توسط روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین وجود داشت. با این حال، طبق گزارشی در Business Standard، سفیر روسیه در هند، دنیس علیپوف، اطمینان داد که تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ “به خوبی پیش می‌رود”.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ماه آوریل گفت که ایالات متحده هنوز هیچ تصمیمی در مورد تحریم ها یا معافیت های احتمالی هند تحت قانون CAATSA برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه نگرفته است.

وزارت امور خارجه گفته است که هند یک سیاست خارجی مستقل را دنبال می کند و دستاوردهای دفاعی آن بر اساس منافع امنیت ملی آن هدایت می شود.

خانا در سخنان خود در صحن مجلس گفت که هیچ رابطه ای مهمتر از مشارکت ایالات متحده و هند برای منافع استراتژیک ایالات متحده وجود ندارد.

خانا، به عنوان یک دموکرات گفت: اصلاحیه دو حزبی من در NDAA مهم‌ترین قانون برای روابط ایالات متحده و هند خارج از کنگره از زمان توافق هسته‌ای ایالات متحده و هند است.

این قانون می‌گوید که ابتکار ایالات متحده و هند در مورد فناوری‌های حیاتی و نوظهور (ICET) یک گام ضروری و مطلوب برای توسعه مشارکت‌های نزدیک‌تر بین دولت‌ها، دانشگاه‌ها و صنعت در دو کشور برای رسیدگی به آخرین پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی، بیوتکنولوژی، هوافضا و ساخت نیمه هادی ها است.

این همکاری‌ها بین مهندسان و دانشمندان کامپیوتر برای کمک به اطمینان از اینکه ایالات متحده و هند و همچنین سایر دموکراسی‌ها در سراسر جهان، نوآوری را تقویت می‌کنند و پیشرفت‌های فناوری را تسهیل می‌کنند که همچنان از فناوری روسیه و چین بسیار پیشی می‌گیرد، حیاتی است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5915
  • نویسنده : ایندین‌اکسپرس
  • 548 بازدید

برچسب ها