تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
عراق هم مشتری پهپادهای اردوغان شد

ترکیه؛ افزایش بی‌سابقه فروش پهپادهای نظامی

  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
ترکیه؛ افزایش بی‌سابقه فروش پهپادهای نظامی
صادرات صنایع دفاعی و هوانوردی ترکیه افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین محصولات صنایع ترکیه پهپادهای TB2 است که به به لهستان و مجارستان هم صادر شده‌اند. بزودی عراق نیز ۱۰۰ میلیون دلار پهپاد TB2 از شرکت بایراکتار می‌خرد.

مجمع صادرکنندگان ترکیه از افزایش صادرات بخش دفاعی و هوانوردی این کشور خبر داده است. بر اساس داده‌های این مجمع در ۱۱ ماه سال جاری صادرات بخش یادشده نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است.

در یازده ماهی که از سال جاری می‌گذرد در مجموع صادرات بخش دفاعی ترکیه به دو میلیارد و ۷۹۳ میلیون دلار رسیده و این کشور در حوزه صادرات نظامی و بویژه در فروش پهپادها رکورد جدیدی برای خود ثبت کرده است.

سال گذشته، ۲۰۲۰، به دلیل پاندمی کرونا صادرات ترکیه در  حوزه دفاعی بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است اما امسال این کاهش جبران شده است.

در میان پرفروش‌ترین اقلام دفاعی پهپادهای ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارد. این کشور توانسته است در ۱۰ سال گذشته به همراه آمریکا، اسرائیل و چین به یکی از تولیدکنندگان پیشرو پهپاد در جهان تبدیل شود.

آذربایجان، اوکراین، لهستان، مجارستان، مراکش، قرقیزستان، بریتانیا، ترکمنستان، قطر و لیبی از خریداران اصلی پهپادهای ترکیه هستند.

قرار است به زودی عراق نیز پهپادهای “TB2” شرکت دفاعی بایراکتار را به میزان ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کند.

دلیل فروش این پهپادها ضمن کارآیی، پائین بودن بهای آن اعلام شده است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=3490
  • منبع : دویچه وله
  • 1077 بازدید

برچسب ها