تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

خردورزی دائوئیسم چین در حیطۀ مسائل جهانی

  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
خردورزی دائوئیسم چین در حیطۀ مسائل جهانی
آرمان­های دائوئیست ازجمله مراقبت از بدن و ترویج اصل "هماهنگی" برای مردم روسیه بسیار مهم است

دائوئیسم عمیقاً در چین ریشه دوانده است و از ارزش‌های آشتی و فراگیری حمایت می‌کند. وی در نامه‌ای، تأسیس فدراسیون جهانی دائوئیسم در روز یکشنبه را شادباش گفت و افزود این انجمن و فدراسیون جدید، بنیان­هایی برای مردم برای کشف بیشتر باورهای دائوئیسم خواهد بود، که می­تواند راه حل­ها و رهنمودهایی­ برای حل مسائل جهانی که امروز جهانیان را آزار می­دهد، ارائه کند.

مشاور ارشد سیاسی کشور چین گفت: «چین از روابط ژرف و دوستانه بین جوامع چینی و دائوئیست خارج از کشور، برای کمک به پیشرفت آشتی پایدار جهانی و رفاه همگانی حمایت خواهد کرد».

وانگ هونینگ، یکی از اعضای کمیتۀ دائمی دفتر سیاسی کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیتۀ ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین گفت: «دائوئیسم عمیقاً در چین ریشه دوانده است و از ارزش‌های آشتی و فراگیری حمایت می‌کند. وی در نامه‌ای، تأسیس فدراسیون جهانی دائوئیسم در روز یکشنبه را شادباش گفت و افزود این انجمن و فدراسیون جدید، بنیان­هایی برای مردم برای کشف بیشتر باورهای دائوئیسم خواهد بود، که می­تواند راه حل­ها و رهنمودهایی­ برای حل مسائل جهانی که امروز جهانیان را آزار می­دهد، ارائه کند.

بنیان­گذاری این فدراسیون توسط انجمن دائوئیست چین، در پاسخ به درخواست­های دائوئیست­ها در کشورهای مختلف آغاز شد. این یک سازمان اجتماعی غیرانتفاعی بین المللی است که باورمندان پرشور از ۵۲ عضو مؤسس از ۲۰ کشور و منطقه، داوطلبانه آن را تشکیل داده اند. این مجمع دو روزه، در زمینه­هایی همچون زندگی سالم، آموزش اخلاقی، توسعۀ فرهنگی و تبادلات بین المللی، حکمت دائوئیسم را ترویج خواهد کرد. کمیتۀ سازماندهی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ نماینده از جمله مبتدیان، کارشناسان و دانشمندان دائوئیست از ۳۹ کشور و منطقه جذب کرده است.

 انجمن امسال با موضوع «احترام به دائو و حفظ فضیلت، حرکت رو به پیش همگام با جهان»، با هدف تشویق مردم به گفتگو در بارۀ چگونگی گسترش فرهنگ سنتی چینی و تجسم آموزه­های بنیادین دائوئیسم و ​​همگام شدن با توسعۀ جامعۀ مدرن است.

الکسی خوخلوف، رئیس انجمن دائوئیست روسیه، روز دوشنبه گفت: «آرمان­های دائوئیست ازجمله مراقبت از بدن و ترویج اصل “هماهنگی” برای مردم روسیه بسیار مهم است».

 دِنگ فِی، معاون ادارۀ امور مذهبی جیانگ سو، گفت: «این مجمع شامل سخنرانی­ها، نمایش­های هنری، نمایشگاه­های موضوعی و همچنین انجمن­های رسانه­های جدید برای تفسیر و گسترش بهتر دائوئیسم در جوامع جهانی است. موضوعی که با برجسته کردن اهمیت امروزینِ فرهنگ دائوئیست، که مظهر ترکیبی از ارزش‌های شرقی و غربی؛ و پیوند دهندۀ دیدگاه‌های باستانی و مدرن است، محقق خواهد شد».

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=9153
  • منبع : پایگاه تخصصی تحلیلی جامعه و فرهنگ ملل
  • 478 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.