تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

آمریکا: پهپادهای ایرانی در روسیه مشکل دارند / کرملین: مثل همیشه دروغ است

  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
آمریکا: پهپادهای ایرانی در روسیه مشکل دارند / کرملین: مثل همیشه دروغ است
واشنگتن پست آمریکا در ادامه اخبار پهپادهای ایرانی که به روسیه می‌روند، مدعی شده که ایران نخستین سری از پهپادهای مهاجر-6، شاهد-129 و شاهد-191 را به روسیه تحویل داده اما روس‌ها برای استفاده از آن با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین سریعا به این خبر واکنش نشان داده و گفت: که متاسفانه این رسانه همیشه اخبار دروغ منتشر می کند و این هم یکی از همان دروغ هاست. در خصوص روابط ما با ایران، به طور مداوم در حال تقویت آن هستیم همانطور که قبلا توسعه یافت، دارد رشد می کند و توسعه خواهد یافت.

مسکو و تهران پیش از این هم ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را ته تایید کرده بودند و نه تکذیب. الان هم به همین شکل است. رسانه های غیر رسمی روسی اما ارسال پهپادها را تایید کرده‌اند ولی هنوز اسنادی از بکارگیری آنها در دست ندارند.

یک رسانه نظامی روسی نوشت: این خبر واشنگتن پست خیلی هم بیراه نیست. اولا مدل هایی که گفته کاملا منطقی هستند و روسیه اگر از ایران پهپاد بخواهد، قطعا همین مدل ها را می خواهد که قوی تر از بقیه هستند. و در ثانی اینکه پهپادهای ایرانی با تسلیحات دیگران متفاوت هستند و سبک خود را دارند. پس کاملا عادی است که متخصصان روس ابتدای کار در استفاده از آنها با سختی هایی روبرو شوند. حتی ترجمه دقیق اسناد مربوط به استفاده و نگهداری آنها از فارسی به روسی خودش کلی وقت می برد به متخصصان حرفه‌ای در این زمینه نیاز است. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=6243
  • نویسنده : تحریریه ایراس
  • منبع : ایراس
  • 947 بازدید

برچسب ها