تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

❗️پاسخ‌های مسکو به واشنگتن در چارچوب تضمین‌های امنیتی

  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۱۹
❗️پاسخ‌های مسکو به واشنگتن در چارچوب تضمین‌های امنیتی
▪️در بحبوحه افزایش تنش در اوکراین، در حالیکه نامه آمریکایی‌ها به مسکو و پاسخ‌هایی که چندان بر وفق مراد کرملین نبود چندی پیش منتشر شد، حالا رسانه های روسیه محورهایی از پاسخ دوباره روسیه به نامه‌ی آمریکا را مشخص کرده اند:

🔰آمریکا پاسخی سازنده به همه پیشنهادهای کلیدی روسیه از جمله خودداری ناتو از گسترش، خودداری از ایجاد پایگاه در جمهوری های سابق شوروی و بازبینی در «فرمول بخارست» نداده است.

🔰ایالات متحده عمدا موضوعات “دلخواهی” را انتخاب کرده که به نوبه خود در راستای ایجاد امتیاز برای واشنگتن و متحدانش معین شده‌اند.

🔰در نهایت خطوط قرمز و حق روسیه برای دفاع از آنها نادیده گرفته شده است. آمریکا و ناتو حضور نظامی خود را در اطراف مرزهای روسیه افزایش می دهند.

🔰مسکو بر اجرای توافقات مینسک توسط کی‌یف، توقف ارسال سلاح به اوکراین، خروج سلاح‌هایی که تاکنون ارسال شده، بازبینی در حضور همه کارشناسان نظامی غربی و خودداری ناتو از رزمایش با اوکراین تاکید دارد.

🔰روسیه همچنین بر خروج همه تسلیحات و نیروهای نظامی آمریکا از مرکز و شرق اروپا و همچنین حوزه بالتیک تاکید دارد.

🔰مسکو از آمریکا و ناتو انتظار دارد تا پیشنهاداتی مشخص درخصوص محتوا و شکل حقوقیِ خودداری این اتحاد از گسترش به سوی شرق دریافت نماید.

🔰پیشنهادات روسیه ماهیت یک پکیج را دارند و باید به صورت جمعی بررسی شوند نه اینکه بخش هایی از آن مجزا شود.

🔰آمریکا و متحدانش باید از سیاست “بازدارنگی روسیه” خودداری کرده و اقداماتی دقیق و عملی در راستای تنش‌زدایی از وضعیت نظامی-سیاسی در پیش گیرند. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4427
  • منبع : ایراس
  • 750 بازدید

برچسب ها