تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

افزایش ۵۳ درصدی تجارت ایران با ترکیه/ تراز تجاری به نفع ایران شد

  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
افزایش ۵۳ درصدی تجارت ایران با ترکیه/ تراز تجاری به نفع ایران شد
تجارت کالایی ایران با ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵۳ درصد افزایش داشته و حدود ۵۰۵ میلیون دلار از آن مربوط به صادرات ایران به ترکیه و حدود ۴۸۱ میلیون دلار آن مربوط به واردات ایران از این کشور بوده است.

براساس آمارهای رسمی کشور ترکیه، مبادلات تجاری ایران با این کشور در فصل نخست ۲۰۲۱ حدود ۹۸۶ میلیون دلار بوده است. این میزان تجارت کالایی ایران با ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵۳ درصد افزایش داشته و حدود ۵۰۵ میلیون دلار از آن مربوط به صادرات ایران به ترکیه و حدود ۴۸۱ میلیون دلار آن مربوط به واردات ایران از این کشور بوده است.

این در حالی است که در فصل نخست ۲۰۲۰، عمده تجارت ایران با ترکیه مربوط به واردات ایران از این کشور بوده است.- طی فصل نخست ۲۰۲۱، تراز تجاری ایران با ترکیه مثبت، و به نفع ایران است.

طی فصل نخست سال ۲۰۲۱، واردات ایران از ترکیه افزایش حدود ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده و در همین مدت صادرات ایران به این کشور نیز ۸۷ درصد افزایش داشته که باعث شده تراز تجاری ایران با ترکیه از منفی ۱۰۴ میلیون دلار در فصل نخست ۲۰۲۰ به مثبت ۲۴.۴ میلیون دلار در فصل نخست ۲۰۲۱ (افزایش حدود ۱۲۸ میلیون دلار) برسد.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=1362
  • منبع : ایلنا
  • 857 بازدید

برچسب ها