تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

سومین نشست «نظم جهانی و سیاست خارجی ایران»

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
سومین نشست «نظم جهانی و سیاست خارجی ایران»

#اختصاصی

سومین نشست از سلسله نشست‌های نظم جهانی و سیاست خارجی ج. ا. ایران روز یکشنبه ۲۵ تیرماه با حضور آقای دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در محل موسسه مطالعات ایران و اوراسیا برگزار شد. در این نشست که به شکل بسته و با حضور و آقای دکتر عباس عراقچی دبیر شورا، اعضای شورای علمی موسسه مطالعات ایراس، تعداد معدودی از استادان دانشگاه، کارشناسان حوزه روابط بین‌الملل و دیپلمات‌های ارشد وزارت خارجه برگزار شد، دکتر کمال خرازی، وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران تحلیلی از وضعیت موجود بین‌المللی، مولفه های قدرت در نظام بین الملل و سناریوهای پیش رو در عرصه سیاست جهانی ارائه نمودند.

وی همچنین روند توسعه در کشورمان طی چهار دهه گذشته و دستاوردها و چالش های آن و همچنین تناسبات و تعارضات آن را با عرصه روابط بین الملل به بحث گذاشتند.به اعتقاد دکتر خرازی بخش عمده‌ای از مشکلاتی که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه بوده است نتیجه سیاست استقلال‌جویانه ایران و مقاومت در برابر قدرت‌های استکباری بوده است. آقای دکتر خرازی با اشاره به موفقیت‌هایی که در حوزه هسته‌ای و نظامی حاصل شده است، بر این موضوع تأکید کردند که چنانچه این اراده و ظرفیت در حوزه اقتصادی نیز ایجاد شده بود اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم.
در ادامه نشست هم برخی از اساتید و کارشناسان حاضر در نشست دیدگاه‌های خود را در مورد مباحث مطرح شده بیان کردند. وضعیت در حوزه اوراسیا و روابط ایران با کشورهای این منطقه از جمله دیگر مباحثی بود که به آن پرداخته شد.


دو نشست قبلی از این سلسله، با حضور آقایان دکتر جواد ظریف و دکتر علی اکبر صالحی پیش از این برگزار شده بود.

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=8611
  • منبع : موسسه مطالعات ایران اوراسیا (ایراس)
  • 744 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.