این سند وزارت امور خارجه روز دوشنبه به‌عنوان یک تلگراف به سفارت‌خانه‌های آمریکا در سراسر جهان ارسال شد تا نکات قابل بحث برای دیپلمات‌های آمریکایی در گفت‌وگو با مقامات خارجی خلاصه و فراهم شود. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌‌شنبه در یک کنفرانس خبری تایید کرد که یافته‌های مربوط به روسیه، نتیجه کار سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده است. وی افزود که مداخله روسیه در انتخابات «تجاوز به حاکمیت» است، مشابه جنگ روسیه علیه اوکراین. او گفت: «برای مبارزه با این امر، از بسیاری جهات باید به آن توجه کنیم.» تلگراف وزارت امور خارجه و انتشار برخی از یافته‌های اطلاعاتی به تلاش اولیه دولت بایدن برای استفاده از مواد اطلاعاتی برای افشای دامنه دخالت روسیه در فرآیندهای سیاسی و انتخابات جهانی و جمع‌‌ کردن سایر کشورها برای کمک به مبارزه با آن منجر شده است.

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده تشخیص داده‌اند که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ (نامزد جمهوری‌خواه که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را شکست داد) مداخله کرد. روش‌های روسیه شامل استفاده از عملیات سایبری برای انتشار اطلاعات نادرست در فضای آنلاین بود. مقامات اطلاعاتی ایالات متحده همچنین دریافتند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه زمانی که بایدن در سال۲۰۲۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد، به یک کمپین اجازه داد تا لطماتی به نامزدی جوزف بایدن وارد آورد. سند جدید می‌گوید که طیفی از آژانس‌ها و افراد روسی عملیاتی در سطح جهانی انجام می‌دهند، از آن جمله‌اند سرویس امنیت فدرال و سایر آژانس‌های امنیتی و همچنین شخصیت‌های تجاری. در این سند از دو مرد به نام‌های «یوگنی پریگوژین» و «الکساندر باباکوف» نام می‌برد که هر دو از نزدیکان پوتین بودند که در کمپین‌های «نفوذ» یا «مداخله» دخیل بودند.

در ماه آوریل، وزارت دادگستری آمریکا باباکوف (که همچنین یک قانون‌گذار روس است) و دو شهروند دیگر روسیه را به توطئه برای نقض تحریم‌‌های ایالات متحده و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در صدور ویزا متهم کرد؛ درحالی‌که «یک شبکه بین‌‌المللی نفوذ خارجی و اطلاعات نادرست را برای پیشبرد منافع روسیه اداره می‌‌کردند.» در این سند آمده است که روس‌ها مبالغ را به‌صورت نقدی، ارزهای دیجیتال، انتقال وجه الکترونیکی و هدایای فاخر پرداخت می‌کنند. آنها پول را از طریق طیف گسترده‌ای از نهادها منتقل می‌کنند تا سرچشمه‌های تامین مالی محفوظ بماند و حفظ شود. این نهادها شامل بنیادها، اندیشکده‌ها، گروه‌های جرایم سازمان‌‌یافته، مشاوران سیاسی، شرکت‌های صوری و شرکت‌های دولتی روسیه هستند. در این سند آمده است که این پول همچنین به‌طور مخفیانه از طریق حساب‌ها و منابع سفارت روسیه داده می‌شد.

در این سند آمده است که در یکی از کشورهای آسیایی، سفیر روسیه میلیون‌ها دلار پول نقد به یک نامزد ریاست‌جمهوری داده است.آژانس‌‌های آمریکایی همچنین دریافته‌‌اند که روسیه در سال‌های اخیر از قراردادهای دروغین و شرکت‌های صوری در چندین کشور اروپایی برای دادن پول به احزاب سیاسی استفاده کرده است. در بخش دیگری از این سند آمده است: «برخی از روش‌های مخفی مالی روسیه به‌ویژه در بخش‌های خاصی از جهان رایج است. روسیه به شرکت‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ برای انتقال مخفیانه وجوه در تعدادی از مناطق از جمله آمریکای مرکزی، آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا و اتاق‌‌های فکر و بنیادهایی که به ویژه در سراسر اروپا فعال هستند، متکی است.» همچنین در این سند آمده است که در سال گذشته، یک شخصیت تجاری روسی تلاش کرد از اتاق‌های فکر طرفدار روسیه در اروپا برای حمایت از احزاب ملی‌گرای راست افراطی استفاده کند. این سند هشدار می‌‌دهد که در ماه‌های آینده، روسیه ممکن است از «بسته ابزار نفوذ پنهان» خود، از جمله تامین مالی مخفی سیاسی، در سراسر جهان برای تضعیف تحریم‌‌های آمریکا علیه روسیه و «حفظ نفوذ خود در این کشورها» استفاده کند.