تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

نظرسنجی؛ روسیه قابل اعتمادترین شریک برای هند جوان، ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد

  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
نظرسنجی؛ روسیه قابل اعتمادترین شریک برای هند جوان، ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد
به نظر می رسد حمایت قوی از موضع فعلی سیاست خارجی هند وجود دارد و حدود 77 درصد از پاسخ دهندگان استراتژی دهلی نو را مثبت ارزیابی کردند.

 

#اختصاصی

 

طبق یک نظرسنجی جدید، حدود ۴۳ درصد از جوانان هندی در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بر این باورند که روسیه قابل اعتمادترین شریک هند از زمان استقلال بوده است. حمایت قاطع از روابط دهلی نو با مسکو همچنان موضوعی برای جوانان هندی است و ۸۷ درصد از آنها از روابط دفاعی قوی بین دو کشور حمایت می‌کنند.

این گزارش با عنوان «نظرسنجی سیاست خارجی هند و جهان»، دیدگاه ۵۰۰۰ جوان هندی را در سراسر کشور مورد بررسی قرار داد. ایالات متحده که در رتبه دوم قرار دارد، توسط ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان به عنوان قابل اعتمادترین شریک هند شناخته شد. با این حال، ایالات متحده همچنان توسط جوانان هند به عنوان کشوری که به احتمال زیاد شریک اصلی دهلی نو در دهه آینده خواهد بود، تلقی می‌شود. بیش از ۸۵ درصد از جوانان هندی آمریکا را انتخاب کردند در حالی که ۷۶ درصد روسیه را انتخاب کردند. از سال گذشته که تنها ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان از روسیه حمایت کردند، حمایت از مسکو به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در یک نشانه مثبت برای مشارکت هند و ایالات متحده، اکثریت بزرگی از پاسخ دهندگان معتقد بودند که حمایت آمریکا برای رشد هند بسیار مهم است. در نتیجه، آنها از روابط نزدیکتر اقتصادی و دفاعی با ایالات متحده، به ویژه در رابطه با رقابت با چین، حمایت کردند. پشتیبانی از Quad نیز همچنان قوی است.

هندی‌های جوان نیز نگاهی محتاطانه به همسایه شمالی هند دارند. در این گزارش آمده است: «بیش از ۷ نفر از هر ۱۰ پاسخ دهنده معتقد بودند که چین یک چالش جهانی برای ظهور هند است».

با این حال، با افزایش تنش‌های آمریکا و چین، ۴۹ درصد از جوانان هندی ترجیح می‌دهند که این کشور در رقابت ابرقدرت‌های نوظهور بی‌طرف بماند. در سال ۲۰۲۱، ۶۲ درصد از افزایش همکاری با آمریکا در مواجهه با تنش با چین حمایت کردند. این رقم در سال جاری به طور قابل توجهی به ۴۱ درصد کاهش یافت، شاید تا حدی به دلیل تجربه هند در اتخاذ موضع بی طرف در مورد جنگ جاری در اوکراین باشد. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که جوانان هندی اشتهای کمی برای آنچه که برخی آن را جنگ سرد جدید بین واشنگتن و پکن می‌نامند، دارند.

 

منبع

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=6865
  • 362 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.