تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

بزرگترین بنادر چین در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
بزرگترین بنادر چین در سال ۲۰۲۱ را بشناسید
بندر شانگهای همچنان در صدر لیست بزرگترین بنادر چین و شلوغ ترین بنادر آبی جهان قرار دارد.

بنادر چین در ده ماه اول سال، در دوره منتهی به ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱، در مجموع ۲۳۵,۴۸ میلیون TEU عملیات کانتینری داشته اند؛ این رقم نشان دهنده افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است. دپارتمان آمار پورت تکنولوژی اینترنشنال با توجه به فعالیت های بنادر جهانی، لیستی از بزرگترین بنادر چین در سال ۲۰۲۱ ارائه کرده است که در ادامه با برترین این بنادر آشنا می شویم. ۱. بندر شانگهایبندر شانگهای که در صدر فهرست بنادر چین قرار دارد، همچنان بزرگترین بندر چین بوده و در عین حال در کسب عنوان شلوغ‌ترین بندر جهان، از بندر سنگاپور پیش است. شانگهای که در فهرست سال ۲۰۲۰ نیز پیشتاز بود، در ده ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۳۸,۹۹۰,۰۰۰ TEU عملیات کانتینری داشته  که نسبت به ده ماهه اول سال  ۲۰۲۰در حدود ۸,۴ درصد رشد داشته است. شانگهای تنها بندر در چین است که تاکنون آماری بیش از ۳۰ میلیون TEU داشته است.

0ش 1

۲. بندر نینگبو-ژوشانبندر نینگبو-ژوشان با صعود از جایگاه سوم، اکنون دومین بندر شلوغ چین در سال جاری و همچنین سومین بندر شلوغ جهان است. این بندر که در استان ژجیانگ چین واقع شده است، تاکنون ۲۶۷۲۰۰۰۰ TEU در سال ۲۰۲۱ عملیات کانتینری داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

0ش 2

۳. بندر شنژنبندر شنژن که قبلاً دومین بندر شلوغ چین بود، در سال جاری شاهد افزایش ۱۰,۷ درصدی عملیات کانتینری بوده که رقم آن  در مجموع به ۲۳۷۹۰۰۰۰ TEU رسیده است. این بندر محل استقرار برخی از بزرگترین اپراتورهای پایانه های چینی از جمله اپراتورهای بزرگ بندرهای تجاری چین و پایانه های کانتینری بین المللی Yantian است.

0ش 3

۴. بندر گوانگژوبندر گوانگژو همچنان در رتبه ۴ لیست بزرگترین بنادر چین باقی مانده است. بندر گوانگژو بندر اصلی شهر گوانگژو در استان گوانگدونگ چین است و طبق آمار ۱۹,۹۲۰,۰۰۰ TEU عملیات کانتینری در این مدت داشته که نشان دهنده افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

0ش 4

۵. بندر چینگدائوبندر چینگدائو پنجمین بندر شلوغ چین است. از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱، این بندر بزرگ در دریای زرد ۱۹,۸۷۰,۰۰۰ TEU عملیات کانتینری داشته است که نسبت به ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ رشد ۱۰,۳ درصدی را نشان می دهد. چینگدائو یک مرکز مهم تجاری در امتداد جاده ابریشم جدید بوده و شرکت تدارکات کشتیرانی SITC International مستقر در هنگ کنگ نیز مرکز لجستیک کشتیرانی جهانی خود را در نزدیکی این بندر افتتاح کرده است.

0ش 5

۶. بندر تیانجینبندر تیانجین، بزرگترین بندر در شمال چین و دروازه دریایی اصلی به پایتخت این کشور است. بندر تیانجین دومین رتبه در افزایش عملیات کانتینری را در این مدت داشته است. این بندر مجموعاً با ۱۷۶۰۰۰۰۰ TEU در سال ۲۰۲۱، نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش عملیات کانتینری داشته است. تیانجین یکی از بنادر چین است که برنامه های متعددی برای سبزتر کردن عملیات بندر خود تدارک دیده است.

0ش 6

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=3692
  • منبع : سازمان بنادر و دریانوردی
  • 1036 بازدید

برچسب ها