تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

دومین تلاش رئیس جمهور سابق اوکراین برای فرار

  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۹
دومین تلاش رئیس جمهور سابق اوکراین برای فرار
پتر پوروشنکو که روزها را میشمارد تا دستگیر شود، از هر فرصتی برای خارج شدن از اوکراین استفاده می‌کند اما هربار به در بسته می‌خورد.

تحریریه ایراس

در روزهای اخیر دوبار گزارش شده که پوروشنکو به بهانه شرکت در نشست پارلمانی ناتو میخواسته از مرز اوکراین به صورت زمینی به لهستان برود که هر دو بار با ممانعت مرزبانان مواجه شده است. دولت فعلی احتمال می‌دهد که هدف پوروشنکو، فرار است، قبل از اینکه حکم جلبش صادر شود.

پوروشنکو که نماینده اصلی کشورهای غربی در اوکراین پس از انقلاب ۲۰۱۴ بود و وضعیت فعلی میان مسکو و کی‌یف حتما دستپخت اوست، پس از به قدرت رسیدن زلنسکی به چندین مورد خیانت و تروریسم و فساد مالی متهم شده اما زلنسکی با توجه به شرایط خاص اوکراین ظاهرا فعلا ترجیح داده رقیب مستقیمش را به زندان نیندازد.

پوروشنکو که از دوستان نزدیک ویکتور مدودچوک، سیاستمدار و تاجر طرفدار روسیه است نگران است که او را هم همچون دوستش به زندان ببرند. وضع مدودچوک البته بهتر از پوروشنکو است چراکه ممکن است در جریان تبادل زندانیان و اسرا میان دو کشور به مسکو برود.

اما پوروشنکو که زمانی ضد مسکو و دوست نزدیک غرب بود حالا هیچ حامی مشخصی ندارد. غربی‌ها که از بریده و زلنسکی را نماینده خود کرده‌اند و مسکو هم به اندازه کافی از دست او شاکی است. با این حال، این روزها مسکو حتی بیشتر از آمریکا به او نزدیک است. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5452
  • نویسنده : تحریریه ایراس
  • منبع : ایراس
  • 619 بازدید

برچسب ها