تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

سایه سنگین تحریم و ترسِ عمیق روس‌ها

  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
سایه سنگین تحریم و ترسِ عمیق روس‌ها
خانم مارگاریتا سیمونیان مدیرمسئول شبکه راشاتودی که یکی از افراد رسانه‌ای سرشناس در روسیه بوده و به عنوان یکی از مشاورین ولادیمیر پوتین هم شناخته می‌شود، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی به زبان شعر سخنانی آشنا برای ما ایرانیان را خطاب به روس‌ها بیان کرد:

قدرت شفیعی

نه، نه زیر فلکِ بیگانه بودم
نه زیر بالِ نگهدارِ بیگانه
من آنگاه با مردمم همراه بودم
آنجا که مردمم سختی می‌کشیدند.

✍️ آنا آخماتووا / ترجمه از نگارنده

سیمونیان ضمن اشاره به اینکه خود و مقامات روسیه هم از جنگ با اوکراین دل خوشی ندارند (اما مجبور شده‌اند)، سعی کرد نگرانیِ عمیق روس‌ها از سایه سنگین تحریم بر سرشان را کم رنگ کند.

او گفت که باید به همدیگر کمک کنیم و نیازی به کمک بیگانیگان نداریم. او گفت باید تحمل کرد و هرچه را که لازم داریم خود بسازیم. سیمونیان از همه خواست تا تولید را افزایش داده و به جای بهانه تراشی و مانع‌چینیِ اداری و کاغذ بازی، به ایجاد کسب و کارهای کوچک کمک کنند. او همچنین تولید وسایلی همچون قطعات خودرو و سایر حوزه ها را ساده و ممکن دانست.

این روزها برخی از کمپانی‌های بزرگ غربی همچون اپل و ایکیا دارند از بازار روسیه خارج می‌شوند. در برخی مراکز خرید مردم صف‌های طولانی کشیده‌اند تا قبل از خروج آنچه را که میتوانند بخرند. بورس مسکو به شدت نزولی شده، ارزش روبل افول کرده و قیمت مواد ضروری به تدریج رو به افزایش گذاشته است. این وضعیت البته برای ما ایرانیان چندان غریب نیست. باید دید که روس‌ها اما خواهند توانست از پس ماموریت سنگین تولید داخلی و حذف نیاز به خارج برآیند؟

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4602
  • نویسنده : قدرت شفیعی
  • 1081 بازدید

برچسب ها