تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

لاوروف: خطر وقوع جنگ جهانی سوم و بکارگیری سلاح اتمی جدی است / وزیر خارجه اوکراین: این حرف یعنی روسیه شکست در اوکراین را حس کرده

  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۹
لاوروف: خطر وقوع جنگ جهانی سوم و بکارگیری سلاح اتمی جدی است / وزیر خارجه اوکراین: این حرف یعنی روسیه شکست در اوکراین را حس کرده
«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت درباره احتمال «واقعی» وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

لاوروف در گفت‌وگویی با رسانه‌های روسیه از رویکرد کی‌یف در مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت: «حسن نیت، محدودیت‌های خاص خودش را دارد. اما اگر دوجانبه نباشد، کمکی به روند مذاکرات نخواهد کرد.»

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «اما ما داریم با هیأت تعیین‌شده از سوی [ولودیمیر] زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) گفت‌وگو می‌کنیم و این تماس‌ها ادامه خواهند داشت.»

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت که زلنسکی فقط «وانمود می‌کند» که در حال مذاکره است. لاوروف درباره رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «هنرپیشه خوبی است.» وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «اگر چیزهایی که او می‌گوید را با دقت تماشا کنید یا آنها را با دقت بخوانید هزار تناقض پیدا خواهید کرد.»

سرگئی لاوروف در پاسخ به سوال خبرگزاری اینترفاکس درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم و یا جنگ اتمی گفت: «چنین خطری جدی و واقعی است و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.»

«دیمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات همتای روسیه‌ایش در توییتر نوشت: «روسیه آخرین فرصت برای هراساندن دنیا از کمک به اوکراین را از دست داد. بنابراین الان دارد از خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می‌کنیم. این فقط به معنای این است که روسیه شکست در اوکراین را حس کرده است. بنابراین، دنیا باید حمایت از اوکراین را مضاعف کند تا ما چیره شویم و از امنیت اروپا و جهان حراست کنیم.»

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5075
  • 535 بازدید

برچسب ها