تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

مقام روس: بخش عمده نیاز دارویی روسیه از ایران تامین می‌شود

  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۱۳
مقام روس: بخش عمده نیاز دارویی روسیه از ایران تامین می‌شود
دمیتری اموتنیخ، مدیر انجمن صادرات و واردات اقلام دارویی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس، به مواردی جالبی اشاره کرده است:

🔹تهران نه تنها در سطح منطقه، بلکه در عرصه بین‌المللی هم بازیگر مهمی در زمینه تولید تجهیزات و داروهای پزشکی به شمار می رود.

🔹روسیه یکی از کشورهایی است که ساختار بسیار قاعده مندی در زمینه دارویی دارد، و ورود به این بازار هم دشوار و هم گران است. با این حال داروسازی ایرانی می‌توان هم قفسه‌های داروخانه‌های روسیه را پر کند و هم در زمینه درمان بیماران یاری رساند.

🔹ایران تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته‌ای تولید می کند از جمله در عرصه جراحی مغز و اعصاب، و در زمینه تولید دارو برای بیماری های خاص و خونی هم پیشتاز است.

🔹جمهوری اسلامی ایران در عرصه جراحی رباتیک هم از پیشتازان در جهان است. پس اینکه فکر کنیم روسیه می‌تواند به ایران داروهای معمولی صادر کند ساده‌انگاری است، تهران از روسیه فقط فناوری‌های پیشرفته می‌خواهد {نیازی به داروهای معمولی ندارد}. با این حال در برخی زمینه‌ها برای مثال داروهای درمان بیماری خونی، ارتوپدی و تروماتولوژی به ایران کمک کنیم.

🔰پس از اعلام تحریم‌های گسترده غربی بر اقتصاد روسیه، تجار دو کشور در سطوح دولتی و خصوصی دیدارهای متعددی داشته‌اند تا همکاری ها را گسترش دهند و یکی از جذاب‌ترین کالاهای ایرانی برای بازار روسیه، حوزه دارویی است. روسیه در سالهای اخیر هم از ایران واردات دارو داشته اما حالا قصد دارد برخی داروها و تجهیزات پزشکی ایرانی را جایگزین نمونه‌های غربی‌ کند که در حال خروج از این کشور هستند. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5433
  • نویسنده : تحریریه ایراس
  • منبع : ایراس
  • 552 بازدید

برچسب ها