تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

آلمان تحت فشار غرب برای مقابله با روسیه

  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
آلمان تحت فشار غرب برای مقابله با روسیه
تحریریه ایراس - اولاف شولتس صدراعظم آلمان که در روزهای نخست جانشینی آنگلا مرکل، مواضعی سرسخت‌تر علیه روسیه اتخاذ می‌کرد، به تدریج همان مسیر مرکل را در پیش گرفته بود. به ویژه پس از آغاز جنگ در اوکراین، آلمان تلاش داشت کمتر از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بلوک غرب خود را در مقابل روسیه قرار دهد. برای مثال حاضر شد هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت کند و در ارائه کمک های تسلیحاتی به اوکگراین هم تعلل می‌کرد.

این سیاست برلین ناراحتی شدید برخی کشورهای اروپایی به ویژه اوکراین، انگلیس و لهستان را در پی داشت تا جایی که آنها به دنبال تشکیل یک بلوک مجزا از اتحادیه اروپا برای مقابله با روسیه بودند.

حالا به نظر می‌رسد آلمان تحت فشار هم پینانان اروپایی و غربی باز هم سعی دارد در صدد جبران برآید. شولتس در تازه ترین اظهاراتش گفته که تاکنون ۱۵ تن تسلیحات سبک به اوکراین داده‌اند و قصد دارند سامانه‌های راکتی ضد هوایی IRIS-T را هم در اختیارشان قرار دهند. در این صورت، آلمان در ارائه چنین سامانه‌ای به اوکراینی ها حتی از دیگر کشورهای اروپایی هم جلو می‌زند.

شولتس همچنین گفته که آنها به دنبال دریافت منابع انرژی از کانادا، قطر و نروز و آمریکا هستند تا وابستگی خود به گاز و نفت روسیه را کاهش دهند. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5503
  • نویسنده : تحریریه ایراس
  • منبع : ایراس
  • 737 بازدید

برچسب ها