تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

انگلیس در پی تشکیل اتحاد مستقل علیه روسیه

  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
انگلیس در پی تشکیل اتحاد مستقل علیه روسیه
انگلیس که طی سال‌های اخیر رویکردی خصمانه حتی شدیدتر از آمریکا در قبال روسیه در پیش گرفته، حالا می‌خواهد سوای از واشنگتن و بروکسل، یک محور اتحاد علیه مسکو شکل دهد.

تحریریه ایراس

نشریه Corriere Della Sera در گزارشی نوشته است که بوریس جانسون در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد داده که اتحادی از کشورهای مخالف روسیه که با سیاست های اتحادیه اروپا و آلمان همراه نیستند، تحت هدایت لندن تشکیل دهند. در جمع این اتحاد احتمالا غیر از لندن و کی‌یف، لهستان، کشورهای بالتیک و حتی ترکیه قرار می‌گیرند.

اگر این درخواست واقعیت داشته باشد، سخن از ائتلاف اروپا و آمریکا در مقابله با روسیه که به موضوع اصلی رسانه‌های غربی در سه ماه اخیر بدل شده، با واقعیت فاصله زیادی دارد. البته که در مسئله تحریم روسیه به ویژه در زمینه نفت و گاز و همچنین میزان و نوع کمک نظامی به اوکراین، شاهد دو دستگی شدید در میان اروپایی‌ها بوده‌ایم.

در این میان، انگلیس احتمالا بیش از همه از سیاست های آلمان ناراضی است که به عنوان عضو تعیین کننده در اتحادیه اروپا، هنوز هم سعی می‌کند در زمینه تامین انرژی و حتی کمک نظامی به اوکراین دست به عصا حرکت کند.

برای کی‌یف این پیشنهاد ممکن است چندان جذاب نباشد چراکه زلنسکی می‌خواهد اوکراین را به عضویت ناتو و اتحادیه اروپا درآورد، درحالی که تشکیل چنین اتحادیه مستقلی، خود می‌تواند دستاویزی به این دو نهاد اروپایی بدهد تا کی‌یف را بیش از پیش از چشم‌اندازهای عضویت احتمالی دور کنند. / ایراس

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5456
  • نویسنده : تحریریه ایراس
  • منبع : ایراس
  • 871 بازدید

برچسب ها