تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

تعدیل مواضع اردوغان در برابر ارزهای دیجیتال

  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تعدیل مواضع اردوغان در برابر ارزهای دیجیتال
طبق آمارهای منتشر شده، ترکیه یکی از کشورهایی است که میزان استفاده از رمز ارزها در آن تا سال ۲۰۲۰ بسیار بالا بوده است. اردوغان که در یکی از نشست‌های جوانان ترکیه شرکت کرده بود گفت جنگی جداگانه علیه رمز ارزها وجود دارد. جنگی که در پاسخ به نحوه مواجهه بانک مرکزی با موضوع رمز ارزها شکل گرفته است.

طبق آمارهای منتشر شده، ترکیه یکی از کشورهایی است که میزان استفاده از رمز ارزها در آن تا سال ۲۰۲۰ بسیار بالا بوده است.

نظرسنجی‌ها نشان دهنده آن است که حدود ۱۶٪ از شهروندان ترکیه یا مالک رمز ارز هستند یا از آن استفاده کرده‌اند. خیلی از شهروندان محیط قانون‌گذاری نشده را دلیل این استقبال بالا می‌دانند. متعاقبا ترکیه نیز در سالهای گذشته خود را به عنوان یک کشور دوستدار رمز ارزها معرفی کرده است. اما متاسفانه گویا رونق ارز دیجیتال در ترکیه قرار است با برخورد سخت دولت مواجه شود.

قبل از اعمال ممنوعیت در ترکیه بسیاری از کسب و کارها از رمز ارزها استفاده می‌کردند. آلتوگ ایسلر (Altug Isler) بنیان‌گذار کریپتو تکنیک می‌گوید اگر حوزه رمزارها به درستی قانون‌گذاری شود، پتانسیل انجام تراکنش‌های بیشتری نیز وجود خواهد داشت.

اردوغان که روز جمعه در یکی از نشست‌های جوانان ترکیه شرکت کرده بود گفت جنگی جداگانه علیه رمز ارزها وجود دارد. جنگی که در پاسخ به نحوه مواجهه بانک مرکزی با موضوع رمز ارزها شکل گرفته است.

وی مدعی شد که دولت او با گسترش دارایی‌های دیجیتال مشکلی ندارد. او همچنین گفت که اولویت با رمز ارزها نیست و ترکیه با لیر که به اعتقاد اردوغان بخشی از هویت ملی ترکیه است، به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اظهارات اردوغان پس از اعلام رسمی بانک مرکزی این کشور مبنی بر ایجاد بستر همکاری لیر دیجیتال برای تسهیل تحقیق و توسعه رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) منتشر می‌شود. بانک مرکزی جمهوری ترکیه این تحقیق و توسعه را در ۱۵ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور آغاز کرده است.

گفتنی است پیش از این بانک مرکزی ترکیه با صدور دستور العملی عجیب، کلیه تراکنش هایی را که به نوعی با ارزهای دیجیتال در ارتباطند را ممنوع اعلام کرده بود.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=2716
  • منبع : روزنامه اینترنتی فراز
  • 589 بازدید

برچسب ها