تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۸ مهر ۱۳۷۷: گیرافتادن قطار حامل اسلحه ایرانى براى [احمد]شاه مسعود، دولت قرقیزستان را در مخمصه قرار داده است

  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۸ مهر ۱۳۷۷: گیرافتادن قطار حامل اسلحه ایرانى براى [احمد]شاه مسعود، دولت قرقیزستان را در مخمصه قرار داده است
خاطرات آیت الله هاشمی: گيرافتادن قطار حامل اسلحه ايرانى براى [احمد] شاه مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین افغانستان] در قرقيزستان، مورد توجه رسانه‌ها است و دولت قرقيزستان را هم در مخمصه قرار داده است.

آقاى محسن رضایى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. گزارشى از کار کمیسیون اقتصاد کلان، براى امنیت اقتصادی داد و از لزوم افزایش نفوذ رهبرى گفت و پیشنهاد تشکیل حزب نیرومند داد. آقایان [علی‌اکبر صادقی] رشاد و [حسن] رحیم‌پور، [از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی] آمدند. سؤالات مصاحبه‌هاى متوالى براى تبیین انقلاب و مسایل آن را آوردند. عصر، مصاحبه کوتاهى در مورد مرحوم [رضا] روزبه انجام دادم.

آقاى [محمدعلی] صدوقى، [معاون پارلمانی رییس‌جمهور] آمد. ضمن طرح مشکلات اقتصادى دولت و عدم مؤثر بودن اصلاحیه بودجه گفت، بسیارى از کارخانه‌هاى یزد دچار مشکل‌اند، مخصوصاً منسوجات و براى چاره‌جویى استمدادکرد. گویا در یزد، بدون جهت نفت را کوپنى‌کرده‌اند و ایجاد صف‌هاى طولانى، مردم را ناراحت کرده است. تلاش زیادى کرده، روحانیون در انتخابات لیست بدهند، ولى موفق نشده است. آقاى خاتمى هم از آنها خواسته که قبول نکرده‌اند.

در گزارش‌ها، خبر از بروز تشنج در مراسم سخنرانى‌هاى [حزب] کارگزاران مى‌رسد که معمولاً افراد حزب‌اللهى، اعتراض مى‌کنند و نیز از مزاحمت ضدانقلاب در مورد سخنرانى فائزه در هلند.

محسن، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] آمد. گزارش پیشرفت کارها و جلسات مترو و ملاقات با آقاى خاتمى را داد و گفت، آقاى خاتمى مى‌گوید، جوانان با تورم و بیکارى مى‌سازند، به خاطر اینکه توسعه سیاسى دنبال شود و معتقد است، [مجمع] روحانیون مبارز، اشتباه کرده‌اندکه لیست ندادند. اگر مى‌دادند، ردصلاحیت‌کنندگان رأى نمى‌آوردند.

بازداشت ژنرال [آگوستو] پینوشه ، دیکتاتور سابق شیلى در لندن با شکایت قضات اسپانیا، مورد توجه است و در شیلى، مخالفان و موافقان او، در مقابل هم، به تظاهرات پرداخته‌اند. رسانه‌هاى غربى، تلاش وسیعى براى دلسرد کردن مردم ایران از انتخابات مجلس خبرگان دارند و ملى‌گراها و چپ‌ها هم در داخل، به مخالفت و تبلیغات منفى پرداخته‌اند.

گیرافتادن قطار حامل اسلحه ایرانى براى [احمد] شاه مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین افغانستان] در قرقیزستان، مورد توجه رسانه‌ها است و دولت قرقیزستان را هم در مخمصه قرار داده است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=3077
  • منبع : انتخاب
  • 2430 بازدید

برچسب ها