تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

طالبان در بحبوحه چالش‌های حکومت‌داری، در حال سازگاری با تغییرات تکنالوژی جدیدتر جنگ هستند

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۰۹
طالبان در بحبوحه چالش‌های حکومت‌داری، در حال سازگاری با تغییرات تکنالوژی جدیدتر جنگ هستند
گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که جنگجویان طالبان در حال تطبیق با تکنالوژی های جدیدتر جنگ هستند، درحالیکه همچنان با چالش‌های حکومت‌داری مواجه هستند.

ریپابلیک ورلد: گفته می شود که بسیاری از جنگجویان پیشین از پاکستان بازگشته اند و اکنون خود را برای استفاده از تکنالوژی جنگ بومی تجهیز می کنند!

در اوایل ماه فبروری، لطیف الله حکیمی رئیس کمیسیون پاکسازی صفوف طالبان به خبرنگاران گفته بود که طالبان در حال ایجاد یک “ارتش بزرگ” برای افغانستان هستند که شامل افسران و نیروهایی خواهد بود که به رژیم قدیمی خدمت کرده اند!

او گفته بود که حدود ۸۱ بالگرد و طیاره تعمیر شده است که ظاهرا در جریان درگیری سال گذشته توسط نیروهای تحت امر ایالات متحده غیرقابل استفاده شده بودند!

در یک به روز رسانی دیگر، افسران ارشد ارتش هند در گفتگو با آنی نیوز ادعا کردند که طالبان مقدار زیادی از سلاح های آمریکایی را که توسط ارتش افغانستان به تصرف خود در آمده است به پاکستان می دهد و این سلاح ها ابتدا توسط گروه های تروریستی پرورش یافته آی.اس.آی برای خشونت در پاکستان استفاده خواهند شد!

🔺افسران ارشد ارتش گفتند که نیروهای امنیتی برای مقابله با سلاح هایی که انتظار می رود در اختیار گروه های تروریستی فعال در هند نیز قرار گیرد، کاملا آماده هستند!

🔺این ادعاها در حالی مطرح می شوند که نیروهای طالبان متعهد شده بودند که اجازه ندهند افغانستان به پایگاه تروریست هایی تبدیل شود که می توانند غرب را تهدید کنند!

🔺اما سؤالات در مورد چگونگی حکمرانی این گروه بر کشور هنوز بی پاسخ مانده و حاکمیت آنها برای زنان، حقوق بشر و آزادی های سیاسی نامشخص است

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4956
  • منبع : مطالعات افغانستان
  • 758 بازدید

برچسب ها