تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

مبانی ادعای وزیر خارجه روسیه پیرامون همکاری یهودیان با نازی‌‌ها و ریشه یهودی هیتلر

  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۳۱
مبانی ادعای وزیر خارجه روسیه پیرامون همکاری یهودیان با نازی‌‌ها و ریشه یهودی هیتلر
نکته کلیدی: هر چند پوتین بخاطر اظهارات وزیر خارجه روسیه از اسرائیل عذر خواهی کرد ولی طبق برخی مستندات محکم تاریخی اولا اقلیتی از یهودیان در اروپا با حکومت و دستگاه سرکوبگر هیتلری همکاری فعالانه‌ای داشته اند، ثانیا طبق داده‌های محکم و قابل اعتماد موجود به احتمال بسیار زیاد هیتلر ریشه یهودی داشته است. صهیونیستها بشدت از طرح و انتشار چنین داده هایی وحشت دارند.

برگردان و چکیده: سید قاسم ذاکری / منبع

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعتراضات گسترده اسرائیلی و غربی پیرامون ادعای لاوروف در همکاری یهودیان با نازی ‌ها در سالهای حکومت هیتلر متن زیر را در وبگاه روسی زبان وزارت خارجه روسیه منتشر کرد، هر چند بعداً پوتین بابت اظهارات لاوروف از اسرائیلی ‌ها عذرخواهی کرد. قبل از پردازش متن مزبور این اظهار نظر وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی را یادآوری می‌کنیم که در واکنش به اظهارات لاوروف وزیر خارجه روسیه مدعی شد: «یهودیان نقشی در نابودی خودشان در هولوکاست نداشته‌اند و متهم کردن یهودیان به یهودستیزی، بالاترین حد نژاد پرستی علیه یهودیان است»!

بخشی از متن منتشر شده در وبگاه رسمی وزارت خارجه روسیه چنین است:

متأسفانه تاریخ شاهد مواردی از همکاری‌های مصیبت بار بین یهودیان و نازی ‌ها بوده است. در زمان اشغال لهستان و شرق اروپا توسط نیروهای نازی، مسئولین حکومت اشغالگر آلمان نازی برخی صنعتگران یهودی را به عنوان مسئولین محله ‌ها و شوراهای یهودی تعیین کردند و گفته می‌شود برخی از این افراد منصوب شده از جانب حکومت هیتلر، مرتکب رفتارهای بشدت وحشیانه‌ای علیه هم مسلکان یهودی خود شدند. فردی بنام جاکوب لیکین در ورشو بعنوان ناظر و مراقب یهودیان منصوب گردید؛ این فرد که خودش یهودی بود حکومت اشغالگر آلمان را از تمامی جزئیات زندگی یهودیان آگاه می‌کرد و علیه برخی همکیشان و هموطنان خود حکم مرگ و گاهی حکم مرگ زجر آور صادر می‌کرد. در همان روزها یک نفر یهودی بنام حییم رومکوفسکی در شهرک لودز، به یهودیان همکیش خود پیشنهاد می‌کرد یهودیان ساکن در گتوها، برای نجات جان بزرگسالان، کودکان خود را به نازی ‌ها تحویل دهند! شواهد فراوانی در اثبات گفته‌های این فرد یهودی وجود دارد.

در خصوص همکاری برخی یهودیان در هولوکاست تنها کافی است با «ه. دریفوس» استاد تاریخ در دانشگاه تل آویو هم نظر بشویم؛ هر چند چنین مواردی از همکاری پدیده‌ای حاشیه‌ای بوده است ولی صحبت کردن درباره آن ممنوع نیست و این موضوعی برای بحث و بررسی علمی و پژوهشی است.

بلافاصله پس از فروپاشی شوروی، احزاب ملی گرا شروع به ترویج یهودستیزی بعنوان دستور کار خود کردند و این فعالیت‌ها اخیراً بصورتی خاص بیشتر شده است. حزب «سوفوپودا» که «اولگ تایگینوبوک» متعلق به آن است از طرف کنگره جهانی یهود در فهرست سازمان‌های جدید نئو نازی قرار گرفته است. در حالیکه هیچکس در انتخابات سال ۲۰۱۲ اوکراین مانع از تصاحب رتبه چهارم توسط این حزب نشد! از زمان کودتای ۲۰۱۴ در اوکراین تاکنون یهودستیزی در اوکراین رشد کرده و بیشتر شده است. طبق گزارش وزیر وقت «روابط با اقلیت‌های یهودی در خارج » در کابینه اسرائیل که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد به افزایش موارد یهود ستیزی در اوکراین از جمله ثبت دهها مورد حمله به کنیسه‌ها، موزه‌های یهودیان و بناهای یادبود یهودیان در اوکراین اشاره شده است. در میان تمامی جمهوری‌های شوروی سابق، اوکراین تبدیل به کشور پیشرو از نظر تعداد موارد یهود ستیزی شده است، چنانکه بر اساس برخی گزارشات، اوکراین حائز رتبه اول یهود ستیزی در میان تمامی جمهوری‌های شوروی سابق شده است.

«ادوارد دولینسکی» یکی از نمایندگان برجسته جنبش یهود در اوکراین بتازگی نگرانی خود بابت توقف فعالیت جنبش متبوع خود تحت عنوان «کمیته یهودیان اوکراین» را ابراز داشته است. راهپیمائی‌های حمل مشعل که در آنها تصاویر «استپان باندرا» در خیابان‌های کی‌یف بالا می‌رود و در آنجا شعارهای «یودا گیت» به معنی بازگشت یهودیان به گتوها سر داده می‌شود، به اضافه نوشتن شعارهای «مرگ بر یهودیان» بر روی دیوار‌های کنیسه‌های یهودی در اوکراین خود گویای حکایت و وضعیت جاری در اوکراین است.

پارسال در عید حانوکای یهودیان، نئو نازی‌‌ها شمعدان یهودیان در کی‌یف را لگدکوب کردند و یهود ستیزان در شهر نیکولایف تاج گل مخصوص عید حانوکا را شکسته و قطع کردند. این یهود ستیزان فعلا در اول کار این تاج گل را از بین بردند.

در اوکراین فعلی نه تنها یهودیان بلکه مجار تبارها هم بخاطر ریشه نژادی شان در معرض سرکوب و قلع و قمع قرار گرفته اند. پائیز سال گذشته نئونازی ‌ها در کی‌یف به چهار نفر اتباع اوکراینی مجاری تبار حمله کرده و ضمن پاشیدن رنگ سبز بر روی صورت‌هایشان بر روی پیشانی‌های آنها کلمه دزد حک کردند.

علاوه بر متن نوشته شده بالا در وبگاه رسمی وزارت خارجه روسیه، ولید عبدالحی نویسنده و پژوهشگر اردنی در تأیید ادعای وزیر خارجه روسیه پیرامون ریشه یهودی هیتلر گفته است که لاوروف وزیر خارجه روسیه این ادعا را بدون پشتوانه علمی مطرح نکرده است. طبق گفته ولید عبدالحی، در تاریخ دوم می‌۲۰۱۹ پژوهشی علمی در یکی از نشریات علمی و معتبر اروپایی که از طرف دانشگاه بریتانیایی منتشر گردید بصورت مستند به بررسی موضوع ریشه یهودی هیتلر پرداخت. جزئیات پژوهش مزبور چنین است:  “revisiting the question of Adolf Hitler’s paternal grandfather”  به معنی « بازنگری مجدد در موضوع جد پدری آدولف هیتلر». نویسنده این پژوهش  Leonard sax نام دارد و این پژوهش در شماره ۴۹/۲ از نشریه journal of European studies  بتاریخ دوم می‌۲۰۱۹ منتشر شده است.

نشریه علمی یاد شده از سال ۱۹۷۱ تاکنون بطور پیوسته منتشر می‌شود‌. لئونارد ساکس نویسنده این پژوهش یک روانشناس آمریکایی است که در ایالت پنسیلوانیا مشغول طبابت است و تاکنون چندین کتاب در خصوص روانپزشکی و پزشکی خانواده نوشته است و طبق توصیف نیویورک تایمز یکی از نوشته‌های این فرد در سال نشر آن بیشترین اثر مکتوب به فروش رسیده در آمریکا بوده است.

چکیده پژوهش دانشمند آمریکایی چنین است:

این دانشمند آمریکایی در پژوهش خود به یادداشت ‌ها و مستندات وکیل شخصی هیتلر بنام « هانس فرانک» استناد کرده است. فرانک در یادداشت‌هایی که هفت سال پس از اعدامش در سال ۱۹۴۶ ( که به حکم دادگاه نظامی بین المللی نورنبرگ محکوم به اعدام شد) منتشر گردید، در سال ۱۹۳۰ به ادله‌ای دست یافته بود که نشان می‌داد پدر بزرگ آدولف هیتلر مردی یهودی بوده که در شهر اتریشی گراتس زندگی می‌کرده است و اسم مادر بزرگ هیتلر Maria schickelgruber  بوده است که خدمتکار منزلی در شهر مزبور بوده که با صاحب خانه که یهودی بوده است رابطه برقرار می‌کند و زن خدمتکار مزبور در سال ۱۸۳۶ از صاحبخانه یاد شده، پدر هیتلر بنام Alois schickelgruber  را به دنیا می‌آورد. تا سال ۱۸۵۰ در این شهر اتریشی اقلیتی یهودی زندگی می‌کردند. مادر بزرگ هیتلر پس از آن با فردی بنام Johan Georg hiedler  ازدواج کرد و با تغییر در لفظ هیدلر، این لفظ بصورت هیتلر درآمد.  دومین مبنای اظهارات لاوروف گزارشی است که نویسندگان آن، دو نفر بنام‌های  Jean Paul mulders و دیگری مورخ متخصص در زندگی هیتلر بنام Marc vermeeren می‌باشند. Marc vermeeren  بصورتی گسترده درباره هیتلر و اجدادش نوشته است و گزارشی از او بتاریخ ۱۸ اوت ۲۰۱۰ در هفته نامه بلژیکی بنام knak   منتشر گردید. هفته نامه مزبور از سال ۱۹۷۱ منتشر می‌شود و تعداد نسخه‌های آن به بیشتر از یکصد هزار نسخه می‌رسد. دو نفر نویسنده اخیر الذکر اقدام به جمع آوری نمونه‌های بزاق دهان از بستگان هیتلر که زنده مانده بودند نموده و از بررسی DNA  این افراد مشخص شد که آزمایش  DNA آنها و دیگر یهودیان بر همدیگر منطبق است، چنانکه این نتایج با آزمایشات انجام گرفته بر روی استخوان هیتلر نیز همخوانی داشت. بر اساس تقسیم بندی‌های علمی، DNA  این دسته از افراد در گروه  e1b1b قرار می‌گیرد.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5256
  • نویسنده : سید قاسم ذاکری
  • منبع : ایراس
  • 802 بازدید

برچسب ها