تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

پوتین: روسیه در برابر غرب غافلگیر نشد

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۶
پوتین: روسیه در برابر غرب غافلگیر نشد
رئیس‌جمهور روسیه در مجمع بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ سخنرانی کرد. این مجمع به نظر قرار است در آینده به رقیبی برای مجمع داووس تبدیل شود و آنچه پوتین در این سخنرانی گفت، به نظر برشمردن سیاست‌های کلان این کشور در قبال مهمترین تحولات امروز و آینده‌ای است که روسیه با آن دست و پنجه نرم می‌کند. ترجمه کانال اخبار سوریه از سخنان رئیس‌جمهور روسیه را به صورت گزیده‌ای از مهمترین سرخط‌ها در ادامه می‌خوانید:

▪️مفاهیم کلیدی تجارت، مانند مالکیت خصوصی و اعتماد به ذخایر ارزی، توسط شرکای غربی ما به خاطر جاه‌طلبی‌هایشان تضعیف شده است؛ جهان تک قطبی دیگر وجود ندارد.

▪️تا زمانی که دنیا بر اصل «بازی در یک زمین بازی با یک دروازه» استوار باشد – ناپایدار است. آمریکا خود را «پیام‌آور خدا» می‌داند

▪️ممکن است کسی فکر کند که می‌توان دوران تغییر را در حاشیه امن گذراند و در گوشه‌ای منتظر ماند به امید بازگشت همه چیز به حالت قبل. … «چنین نخواهد شد»

▪️غرب با مردم در«مستعمرات» خود به‌عنوان مردم درجه دوم رفتار می‌کند در حالی که خود را مستثنی می‌شمارد.

▪️محاسبه غرب قابل درک بود – ضربه زدن به اقتصاد روسیه «ناگهان، با یک حرکت غافلگیر کننده»، کار نکرد، کار نکرد، اتفاق نیفتاد.

▪️ما قدم به قدم اقتصاد خود را تثبیت می‌کنیم. پیش‌بینی‌های بازار در مورد چشم انداز اقتصاد در ابتدای بهار محقق نشد. همه اینها تبلیغات علیه روسیه بود. دلار ۲۰۰ روبلی یک سلاح اطلاعاتی بود.

▪️باور به خود بسیار مهم است. ما می‌توانیم از پس هر چالشی برآییم. ما افراد قوی هستیم. این را تاریخ ۱۰۰۰ ساله ما نشان داده است.

▪️حمله برق آسای اقتصادی علیه روسیه از ابتدا هیچ شانسی برای موفقیت نداشت. سلاح‌های تحریمی شمشیر دو لبه‌اند و گاهی به کسی که تحریم می‌کند، آسیب بیشتری می‌زند.

▪️رشد تورم در برخی از کشورهای منطقه یورو از ۲۰ درصد گذشت. در حالی که آنها درهیچ عملیات نظامی ویژه‌ای شرکت ندارند. زیان اتحادیه اروپا می‌تواند بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار باشد!

▪️در غرب، احزاب سنتی دائماً در حال باخت‌ هستند، احزاب جدید ظاهر می‌شوند. من تغییر در نخبگان اتحادیه اروپا را پیش‌بینی می‌کنم. نابرابری و در نتیجه شکاف در جامعه اروپا به دلیل اشتباهات اقتصادی بدتر خواهد شد.

▪️ببخشید من دوست ندارم از خودم نام ببرم، اما همه ما در مورد «تورم پوتین» می‌شنویم. اما عملیات ما مطلقاً ربطی به آن ندارد. این عملیات مهم بود، اما ریشه این مشکلات دقیقاً در اشتباهات اقتصادی خود غرب بود. همه کسانی که حداقل تحصیلات مدرسه‌ای دارند این را می‌دانند. پول چاپ شده – و بعد چه؟ این پول کجا رفت؟

▪️برای سال‌ها آنها پول چاپ می‌کردند (منظور پوتین چاپ بدون پشتوانه دلار توسط امریکا یا همان دلار کاغذی است) پول توزیع می‌کردند و به کمک آن همه کالاها را در بازارهای کشورهای ثالث بیرون می‌کشیدند. (این موضوع را امروز ما هم در کانال برشمردیم!)

▪️نقش آمریکا به طرز چشمگیری تغییر کرده است. او از یک صادرکننده مواد غذایی به یک واردکننده تبدیل شد. عصر ارزش و دارایی واقعی در راه است. در سال‌های آینده، روند تبدیل ذخایر جهانی وجود خواهد داشت. از کاهش ارزش پول گرفته تا ذخایر واقعی مانند منابع انرژی، غذا. این امر منجر به تورم بیشتر دلار می‌شود.

▪️پوتین درباره اتهامات به روسیه درباره ایجاد بحران جهانی: آنها خودشان کارها را انجام دادند، قیمت‌ها بالا رفت، حالا دنبال مقصر می‌گردند! گرسنگی در فقیرترین کشورها بر وجدان غرب و دموکراسی اروپایی سنگینی خواهد کرد!

▪️ما از شنیدن اینکه ما در همه چیز قدرتمند هستیم خوشحال شدیم: اینکه ما تورم را در ایالات متحده تا آسمان بالا بردیم. شنیدن آن خوب است. اما اینطور نیست!

▪️حجم ذخایر غلات در فصل آینده ممکن است به ۵۰ میلیون تن افزایش یابد. فدراسیون روسیه غله را به کم بضاعت‌ترین کشورها، عمدتاً به کشورهای آفریقایی و خاورمیانه عرضه خواهد کرد، ما مانع عرضه غذای اوکراینی به بازار جهانی نمی شویم. اوکراین دارای ۵ میلیون تن گندم است. و جهان ۸۰۰ میلیون تن تولید می‌کند.

▪️تمام اهداف عملیات ویژه نظامی قطعا محقق خواهند شد و ضامن آن قدرت سربازان ما و استحکام جامعه ماست.

▪️غرب چنان تحت تأثیر این ایده بود که روسیه از نظر اقتصادی بیش از حد به غرب وابسته است که خود او نیز به این افسانه اعتقاد باور کرد.اکثریت قریب به اتفاق مردم روی زمین طرفدار همکاری با روسیه هستند.

▪️خطاب به کارآفرینان و مدیران اصلی: موفقیت واقعی، کسب عزت نفس و خودکفایی است و عزت نفس تنها زمانی حاصل می‌شود که آینده خود و فرزنتان را با سرزمین مادریتان مرتبط کنید.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5652
  • منبع : اخبار سوریه
  • 678 بازدید

برچسب ها