تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

کرونا در چین: ارائه تخمین فاجعه بار شهرها از سرایت روزانه

  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کرونا در چین: ارائه تخمین فاجعه بار شهرها از سرایت روزانه
داده های نظارتی نشان می دهد که حدود نیم میلیون نفر در یک روز در شهر چینگدائو چین به این ویروس مبتلا شده اند و تلفات در حال افزایش است. انتظار می رود این بیماری ماه آینده در استان های چین در فصل تعطیلات به اوج خود برسد.

دو شهر چین از جمله اولین شهرهای این کشور هستند که تخمینی از سرایت روزانه کووید-۱۹ را منتشر کرده اند، زیرا مقامات بهداشتی در انتظار افزایش همه‌گیری در فصل سفر سال نو چینی در ماه آینده هستند.

به گفته بو تائو، رئیس کمیسیون بهداشت شهر، در چینگدائو در استان شرقی شاندونگ، روزانه حدود ۴۹۰۰۰۰ تا ۵۳۰۰۰۰ نفر به این ویروس مبتلا می شوند.

بو روز جمعه گفت که این ارقام بر اساس داده های نظارتی است و انتظار می رود در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ درصد افزایش یابد. وی افزود که شهر “انتقال سریع قبل از اوج” را تجربه می کند.

کمیسیون بهداشت این شهر روز جمعه اعلام کرد در دونگوان، در استان جنوبی گوانگدونگ، بر اساس مدل‌سازی رایانه‌ای و ارزیابی‌های کارشناسان، روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

در این بیانیه آمده است که نرخ رشد در حال افزایش است و «بسیاری از مؤسسات پزشکی و کادر پزشکی با چالش‌های شدید بی‌سابقه و فشار عظیمی مواجه هستند».

این کمیسیون همچنین اعلام کرد که تا روز پنجشنبه ۲۵۲۸ کادر درمانی در بیمارستان‌های دولتی و بهزیستی شهر علیرغم ابتلا به تب یا مثبت بودن تست کووید، مشغول به کار بودند.

با این وجود، کمیسیون ملی بهداشت روز شنبه تنها ۴۱۲۸ مورد جدید کووید را گزارش کرد. این آمار رسمی از زمانی که چین آزمایش اجباری ویروس کرونا را کنار گذاشت که زمانی بخش مهمی از سیاست سختگیرانه مهار کووید صفر بود، تقریبا بی معنی شده است.

این کشور به شدت از قابلیت انتقال بالای انواع اُ-میکرون آسیب دیده است و مقامات در سراسر چین  از جمله استان‌های ژجیانگ، هونان و شاندونگ انتظار دارند که عفونت‌ها در ماه آینده به اوج خود برسد، زیرا تعطیلات سال نو چینی، که به عنوان جشنواره بهار نیز شناخته می شود، به شیوع آن کمک می کند.

فصل رسمی سفر جشنواره بهار از ۷ ژانویه تا ۱۵ فوریه است.

لی ونسیو، معاون کمیسیون بهداشت هاینان، گفت که تعطیلات سال نو و جشنواره بهار و همچنین افزایش تعداد افرادی که برای تعطیلات زمستانی به این استان سفر می کنند، باعث گسترش عفونت ها می شود.

لی گفت که انتظار می رود با بازگشت بیشترکارگران مهاجر به خانه، موارد به سرعت در مناطق روستایی افزایش یابد.

استان آنهویی همچنین هشدار داد که موج آلودگی از شهرها به مناطق روستایی در طول تعطیلات منتقل خواهد شد.

استان جیانگشی در شرق چین اعلام کرد که انتظار دارد اولین موج در اوایل ژانویه به اوج خود برسد و انتقال “در سطح پایین آن” تا اواسط مارس رخ دهد.

مقامات استانی روز جمعه گفتند که این موج حدود سه ماه طول خواهد کشید و منجر به ابتلای حدود ۸۰ درصد از جمعیت خواهد شد.

 

مترجم: ساره جمشیدی

 

منبع

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=7039
  • منبع : south china morning post
  • 306 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.