تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024

پوشاک ایرانی به بازار روسیه می‌رود؟

  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
پوشاک ایرانی به بازار روسیه می‌رود؟
پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه نوشت: بر اساس اعلام شورای مراکز خرید روسیه، از آنجا که شرکت های غربی تولید کننده پوشاک، بازار روسیه را به سبب تحریم ها ترک کرده اند، پوشاک ایرانی می تواند جایگزین شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی تاس روسیه، اولگ وویتسخوفسکی رئیس شورای مراکز خرید روسیه با نمایندگان اتحادیه های تجاری ایران در سفارت ایران در مسکو دیدار کرد. در این دیدار توافق شد پوشاک ایرانی جایگزین پوشاک تولید شده در کشورهای غربی شود. در عین حال، از آنجا که بعضی موضوعات سازمانی وجود دارد که لازم است نخست حل و فصل شوند، این جایگزینی ممکن است ظرف مدت سه سال اتفاق بیفتد.

وویتسخوفسکی گفت روسیه علاقه مند به افتتاح فروشگاه های دارای کالاهای ساخت ایران است اما در روند وارد کردن کالاهای ایرانی به مراکز خرده فروشی روسیه چند موضوع باید حل و فصل شود، بنابراین بعید است این کار امسال اتفاق بیفتد.

وی افزود : به عنوان نقطه شروع همکاری با تولیدکنندگان ایرانی ، دست کم سی فروشگاه قرار است فعالیت خود را در روسیه آغاز کنند. برندهای ایرانی نیز در مجموعه زنجیره های پوشاک و کفش موجود قرار خواهند گرفت.

این مقام روس خاطر نشان کرد :« تولیدکنندگان ایرانی می خواهند تجارت خود را در کشور ما توسعه دهند ولی می خواهند این کار را بدون سرمایه گذاری بیشتر و مثلاً از طریق یک فروشنده محلی که کالاها را خریداری می کند انجام دهند. هیچ برند شناخته شده ای در ایران وجود ندارد که در روسیه معروف باشد. بنابراین، باید برای برندسازی، پول و زمان اختصاص داده شود و به پشتیبانی بازاریابی برای کالا نیاز است.»

شورای مراکز خرید روسیه همچنین اعلام کرد باید موضوع پشتیبانی برای تبلیغ برندها حل شود. به نظر می رسد بهترین گزینه مسیرهای «آهسته» باشد که به زمان بیشتر ولی هزینه کمتر نیاز دارد.

این سازمان اعلام کرد در حالی که مسائل تدارکات و مجوز هنوز حل نشده است، هیچ اطمینانی وجود ندارد که تولیدکنندگان بتوانند قیمت محصولات خود را در محدوده قیمتی معمول مصرف کنندگان روس تعیین کنند.

فروشگاه های زنجیره ای روسیه نیز به نوبه خود آماده ارائه طیف وسیعی از کالاهای ایرانی هستند. در عین حال، این فروشگاه ها این شرط را مطرح کردند که خود تولیدکنندگان باید برای راه اندازی شعب محلی با دفاتر مدیریتی خودشان در زمینه تبلیغات سرمایه گذاری کنند.

در دیدار در سفارت ایران در مسکو، نمایندگان طرف روس با طیف اجناس چند کارخانه در ایران – عمدتاً پوشاک، کفش و کیف چرم- در رده های قیمتی مختلف آشنا شدند.

سال ۲۰۲۱، گزارش شد ایران خودرو تصمیم دارد با سه خودروی رانا پلاس، دنا پلاس اتوماتیک و تارا به بازار خودرو روسیه بازگردد. هزینه تارا در روسیه با دومین خودروی محبوب بازار روسیه یعنی لادا وستا قابل مقایسه است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=4949
  • 627 بازدید

برچسب ها